قرآن و اخبار ميں استعاذه كي اهميت

قرآن و اخبار ميں استعاذه كي اهميت

قرآن و اخبار ميں استعاذه كي اهميت:قرآن مجيد اور اخبار اهل بيت رسول(ص) ميں موضوع پر سب سے زياده توجه دي گئي هے وه استعاه هے يعني شيطان لعين كے شرسے الله تعالي كے حضور پر پناه طلبي جو اعوذ باالله من الشطيطان الرجيم كے مقدس الفاظ سے كي جاتي هے ليكن يه نهايت ضوري هے كه قلب انسان هميں سچي كيفيت اس كے لئے پيدا هوتا كه اسے صحيح معنوں ميں استعاذه كها جاسكے.استعاذه كي اهميت واضح كرنے كے لئے الله تعالي نے كلام پاك ميں ارشاد فرمايا هے:”فَإِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطانِ الرَّجِيم‏”(پس حب تو قرآن پاك كي تلاوت شروع كرلے تو شيطان مردود سے الله تعالي كي پناه طلب كرے)نماز ميں تكبيرة الا حرام كے بعد بھي استعاذه كا حكم وارد هواهے ليكن وهاں اسے آهسته پڑھنا چاهئے مفسرين كرام نے آهسته خواني كي وجه يه بتائي هے كه پناه طلب اس شخص كي مانند هے جو موقعه سے فرار كركے خود كو پوشيده ركھنا چاهتاهے، اشاره اس حقيقت كي طرف هے كه اسے پناه طلب !تو اپنے عدوئے مبين سے حالت فرار ميں هے جوكه ه رلحظ تيري گھات ميں هے پس اپنے آپ كو حتي الامكان اس سے پوشيده ركھ كر آاهستگي سے عظيم پناه كا دروازه كھٹكھٹا.
عبادت كي ابتدا ميں استعاذه:استعاذه كا ايك نهايت ضروي وقت عبادت كي ابتداء كا هے.انسان جو بھي عبادت كرے اس پر لازم هے كه شيطان سے الله تعالي كي پناه مانگ لے كيونكه جوجنس بشر كے هر فرد كو گمراه كرنے كے لئے هر3وقت گھات ميں هے.انتهائي كوشش هوتي هے كه انسان كے عمل خي ركو برباد كرے اور يا تو اسے پوراهي نه هونے دے كه وه اس كے ثواب سے محروم رهے اور يا كم از كم عبادت كے بارے ميں اسے رياء و غرور ميں مبتلا كردے.مثلاًآپ نے چاها كه وضو كريں تو آپ پر لازم هے كه پهلے استعاذه كريں،ابليس لعين سے خدا كي پناهت مانگيں. اس كے بعد وضو كريں آپ نے بارها ديكھا هے كه يهي وضو شيطان كي بازي گاه بن گيا كيونكه بعض اوقات ان وسوسوں كي وجه سے جو وه انسان كے دل ميں ڈالتاهے، ساري كي ساري عبادت اكارت هوجاتي هے اور بے معني هو كر ره جاتي هے.غرضيكه استعاذه امور عبادي ميں سے هے جنهيں صحيح معنوں ميں اور كماحقه بجالانے كے لئے ضروري هے كه شيطان ملعون كے شراور اس كے عمل دخل سے الله تعال كي پناه حاصل كر لي جائے.
مباح امور ميں استعاذه كي تاكيد:مباح امور مثلاً كھانے پينے اور پهنے و غيره ميں بھي استعاذه كا حكم هے اور هر عمل كے لئے مخصوص دعائيں منقول ميں مثلاً لباس پوشي كے وقت كهے:”َ اللَّهُم‏ اسْتُرْ عَوْرَتِي وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ نَصِيبا”(خداوند ميري جائے ستر كو پوشيده ركھ اور اسے شيطان كے عمل دخل سے محفوظ فرما)هر پست و ذليل اور هر بلند و عزيز مقام پر شيطان سے پناه مانگني چاهئے اگر مسجد ميں جائيں تو استعاذه كريں كه مبادا يه دشمن عنيد و هاں بھي آپ كا پيچھا نه چھوڑے حتي كه يه بيت الخلال جاتے وقت بھي استعاذه كي تاكيد وارد هوئي هے جس كے الفاظ يه هيں،”اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْخَبِيثِ الْمُخْبِثِ الرِّجْسِ النِّجْسِ الشَّيْطَانِ الرَّجِيم”(پروردگار ميں شيطان خبيث و خباثت كار نجس و پليد سے آپ پناخ مانگتاهوں)
شيطان مسجد كے دوازے پر:ايك متقي شخص كا بيان هے: ميں نے مكاشفه ميں شيطان لعين كو مسجد كے دروازے پر كھڑاپايا ميں مے اس سے كها:اے ملعون ازل يتو يهاں كيا كررهاهے؟اس نے جواب ديا:ميرے ساتھي ادھرادھر هوگئے هيں،ان كا انتظار كرتاهوں.ميں سمجھ گيا كه صاحبان عقل و شعور هوں گے كر يه ملعون كے ساتھ نهيں جاسكا.اور اتني احتياط انهوں نے ضرور كي هوگي اور مسجد پر استعاذه كيا هوگا.
گھرسے نكلتے وقت استعاذه :پس استعاذه هرحال ميں لازم هے جب آپ گھر سے باهر جارهے هوں تو شياطين دروازے پر آپ كے منتظر هوتے هيں اس وقت آپ استعاذه كيجئے اور يه داعائے ماثور پڑھئے:”بِسْمِ اللَّهِ آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ وَلَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ “(الله تعال كے نام سے اور اسي كي توفيق سے ميں اپنے كام سے جارهاهوں ميرا اس ذات اقدس پر ايمان هے اور اسي پر بڑ توكل هے اور كوئي بھي طاقت وقوت اس ذات بزرگ و بر تر كے سوا(امور كائنات كي مدبر و مدير نهيں.)كلام پاك ميں تاكيداً ارشا هواهے:> إِنَّهُ يَراكُمْ هُوَ وَ قَبيلُهُ مِنْ حَيْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطينَ أَوْلِياءَ لِلَّذينَ لا يُؤْمِنُونَپيغمبر اكرمﷺ كو استعاذه كا حكم:انسان تو بھي چاهتاهے كه بارگاه قدس تك رسائي حاصل كرلے درآنحاليكه شيطان كي هر ممكن كوشش يه هے كه توهاں تك پهنچنے پائے وه تيرے كام ميں اس قدر خرابي اور ركاوٹ ڈالتاهے كه تيرے لئےاپني منزل مقصودتك رسائي محال هوجاتي هے اس صورت سے نجات كي واحد صورت خداسے استعاذه هے.الله تعالي نے بني ﷺكو حكم ديا:وَ قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزاتِ الشَّياطِينِ. وَ أَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ‏ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ، مَلِكِ النَّاسِ ، إِلهِ النَّاسِ ، مِنْ شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ ،الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ ، مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ پوري عمر شيطان كي تھي:منتخب التواريخ ميں ايك حكايت نقل كي گئي هے ،ميرے استاد مرحوم سيد علي الحائري نے اپنے ايك درس مي فرمايا:”اصفهان كے كس گاؤں ميں ايك مريض حالت نزع ميں تھا گاؤں كے زاهد عالم سے درخواست كي گئي كه اس كے سراهانے آكر تلقين كريں تلقين كے دروان جب وه مريض”لااله الاالله” كهه كر خداے تعاليٰ كي وحدانيت كي شهادت ديتاتھا تو كمرے كے گوشے ميں آوازآتي تھي،”صدقت عبدي”ميرے بنے تونے سچ كها،اور جب وه يا الله كهتا تو كونے سے آوازآتي”لبيك عبدي”ميرے بندے ميں حاضرهوں۔عالم نے پوچھا:”اے صاحب آواز توكون هے؟توجواب ميں آواز بولي:”ميں اس كا معبود هوں جس كي اس نے ساري عمرپرستش كي هے ميں شيطان هوں”۔جي هاں حقيقت يهي هے كه اس كا معبود شيطان هي تھا جس كي هرصدا پر اس نے لبيك كها صبح وشام اسي كے حكم پر ناچتا رها زبان اس كي اسي كي تلقين سے گويا تھي آنكھ اس كي اسي كے ارادے سے ديكھتي تھي اور دل اس كا اسي كي خواهيش پر عمل پيرا تھا ساري عمر جب وه اسي حالت ميں رهاتو اب وه “يارب” كهے يا “ياابليس”مخاطب اور مجيب اس كا شيطان هي هوگا اور اگر دم نزع پر پرده اٹھ بھي گيا تو سوائے حسرت وحرمان كے كيا حاصل هوسكتاهے اور افسوس و ندامت كا كيافائده هے،!۔اهل ايمان كو شش كيجئے كي استعاذه پر عمل پيرارهيں دشمن كو كمزور،اور اس كے كام كو معمولي نه سمجھئے يه خيال نه كيجئے كه “اغوذ بالله من الشيطان الرجيم”كے الفاظ اداكردينا كافي هے يادركھئے كه جب تك آپ ان كلمات كي حقيقت پر عمل پيرانهيں هوں گے كوئي فائده حاصل نه هوگا۔
حكومت- نامحرموں سے خلوت- غصه:روايات اهل بيت عليهم السلام ميں چند مواقع پراستعاذه كي خصوصي تاكيد وارد هوئي هے:1- قضاوت: قاضي كے لئے فريادرسي اور انصاف كے نازك موقعه پر استعاذه كے بغير چاره نهيں ۔2- خلوت يانامحرم:پرائي عورت كے ساتھ خلوت اتنانازك اورخطرناك موعقه هوتاهے كه شيطان خواه مخواه سلط هوجاتاهے اور ايسے انداز ميں ظاهر هوكر وسوسه انداز هوتاهے كه انسان چاه هلاكت ميں گرجاتاهے۔3- قضاوت اور خلوت يانامحرم تو اتفاق كي بات هے ليكن غيظ وغضب كي حالت انسان كے لئے سخت ابتلاء كا وقت هوتا هے جب انسان غضبناك هوتاهے تو اس كے خون ميں جوش آتاهے اور شيطان پوري قوت سے اس پر سوار هوجاتاهے۔چونكه شيطان اپني خلقت كے اعتبار سے آتشي اور لطيف هے لهذا بجلي كي سي قوت و سرعت سے انسان ميں نفوذ كرجاتاهے۔آپ اسي مثال سے جوشيطان نے حضرت نوحسے بيان كي ،حقيقت كو سمجھنے كي كوشش كيجئے شيطان كے الفاظ يه هيں:غيظ وغضب كے وقت انسان كي ميرے هاتھ وه حالت هوتي هے جوبچے كے هاتھ ميں گيند كي هوتي هے۔آپ نے ديكھا كه بچه گيند كو جس طرح چاهيئے ،جس طرف چاهيئے بآساني پھينكتاهے اسي طرح شيطان بھي انسان پر غيظ وغضب كے عالم ميں ايسا مسلط هوجاتاهے كه اس سے هرحرام كام كرواتاهے اور تعجب نهيں اگر اس كے زير اثر انسان سے كفر بھي سرزدهوجائے ۔اس خطرناك صورت احوال سے صرف وه خوش قسمت افراد بچ سكتے هيں جن پر الله تعاليٰ كي نظر خاص هو۔
 

http://shiastudies.com/ur/824/%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d9%88-%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d9%8a%da%ba-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d8%b0%d9%87-%d9%83%d9%8a-%d8%a7%d9%87%d9%85%d9%8a%d8%aa/

تبصرے
Loading...