ابليسي وسوسوں كے مقابل مين تذكر

يقيني طور پر اچھي چيزيں (هدايت والے امور):

كس كام كے كرنے يا نه كرنے كے بارے ميں انسان كے دل ميں جتنے بھي خيالات آتے هيں انهيں تيں صورتوں ميں منحصر هوتے هيں اگر كوئي كام ايسا هو كه اس كي خوبي او راچھائي بالكل روشن هو اور وه سراسر خير هو تو اس كے بارم ميں پاكيزه اور رحماني خيالات دل ميں پيدا هوں گے اور ايك روحاني تقاضا اس كي انجام دهي كاذهن ميں بھرے گا اگر اس طرح كا خيال كسي كام كے بارے ميں‌آپ كے دل ميں آئے جس كے مكمل طور پر خير هونے كے بارے ميں آپ كو سوفيصدي يقين هو ااور ذراس بھي شائبه شبھے كا اس ميں نه هو تو پورے عزم صميم اور اور پخته ارادے كے ساتھ اسے انجام ديں ويسے اعمال واجبات كي ذيل ميں آتے هيں.

قطعي طور پر برے كام(گمراه كن امور):

اگر آپ كے دل ميں كسي ايسے كام كا خيال آئے جس كے شيطاني هونے كا آپ كو يقين هو اور اس كےت سراسر شرهونے ميں كسي قسم كے شبهے كي گنجائش آپ كے ذهن ميں نه هو تو انگيخت كے باوجود آپ تذكر كے فيض سے اسے كرنے كاراده نهيں كريں گے اور الله تعاليٰ كے احكام سے شناسائي كي وجه سے اسے گمراهي سمجھتے هوئے اس كے خيال كو ردكرديں گے يهي مفهوم هے>: فاذا هم مبصرون

شبه كے مقامات (هدايت اور گمراهي كے درمياني امور):

تيسري قسم ميں وه خيالات هيں جن كے بارے ميں بهت سے ايسے مباحات هيں جن كے متعلق هميں علم نهيں هوتا تاكه كهاں سے اور كيسے همارے دل ميں‌آتے ايسے مواقع پر هميں كيا كرنا چاهئے.

وه لوگ جوكامل تقويٰ كامرتبه پاچكے هيں الله تعاليٰ كے حضور معزز و مقر ب هيں اور ايسے ورشن ضمير ميں كه تقويٰ كےنور كا پورا احساس ركھتے هيں خود بخودد سمجھ ليتے هيں كه كوئي كام اچھا هے يا برا. ان كي بصيرت اتني قوي هوتي هے كه پوري وضاحت سے كسي ارم كے رحماني ياشيطاني هونے كا ادراك كرليتے ليكن ايسے افراد كي تعدا بهت كم هے اور وه انگليوں پر شمارهوسكتے هيں.

احتياط ضامن نجات هے:

اور اكثر لوگ جو اس حد كمال تك نهيں پهنچ سكے او رتقويٰ كے نچلے درجات پر فائز هيں،وه بھي تذكر كے فيض سے‌تاوقتے كه انهيں كسي كام كے رحماني هونے كے بارے ميں پورا يقين نه هوجائے وه اسے كرنے كا خيال دل ميں نهيں لاتے خواه وه ظاهر هيں كتنا هي جاذب نظر هو كيونكه عين ممكن هے كه اس ميں كوئي ايسي خرابي موجود هو جس سے اس كے ايمان كو كوئي نقصان پهنچے اور وه خطر ے سے دوچار هوجائے اسي لئے ارشاد هوا كه “قف عند الشبهه”

جب تمهيں كسي امر كے رحماني اور حلا ل نے ميں شبه هو تو اس پر عمل كرنے سے توقف كرو،جس لقمے پرتمهيں حرام هونے كا شك هو،يقين و اطمينان حاصل هونےتك اسے كھانے سے باز رهو.

كسوٹي:

شرع مقدس ميں امور دينا كے بارے ميں حريت وتردد كے ازالے اور اچھے برے كي پركھ كے لئے ائمه هديٰ كے ارشادات وارد هيں جن كااهل تقويٰ تك پهنچنا ضروري هے تاكه وه ان پر عمل پيراهوكر اپني عاقبت سنوراسكيں ان مقدس هستيوں كا مقرر فرموده معيار يه هے: هروه عمل جوانسان كے نفس كي خواهش كے مطابق هوگا شيطاني هوگا اور جو اس كے ميلان كے خلاف هوگارحماني هوگا.

بعض كامت ايسےهوتے هيں كه نفس كاميلان ان كي طرف هوتاهے مثلا ايك سفر درپيش هے جو اس كے نفس كے ميلان كے خلاف نهيں ليكن وه نهيں جانتا كه اس ميں خدا كي رضا هے ياشيطان كي اور بعض اوقات تويه سفر غير معمولي طور ر اسے اچھا لگتاهے جب يه صورت هو تو اسے جان لينا چاهئے كه اس عمل كامحرك كوئي ناپاك شيطاني خيال هے جس كامقصد اسے اس سفر كے ذريعے كسي فعل حرام ميں مبتلاكرنا هم يا كم ازكم كسي فعل واجب سے محروم كرنا هے.

ليكن جب آپ محسوس كريں كه آپ كا نفس اس كي طرف مائل نهيں تو جان ليجئے كه وه ضرور رحماني هے اور آپ كو چاهئے كه اسے كرگزريں كيونكه وه خيرهي خير هے.

اس كے ساتھ ساتھ يه بھي مخفي نه رهے كه يه معيار شخص كے لئے نهيں كيونكه اكثر لوگ هوس پرستي كي طرف ميلان ركھتے هيں اور ان حقائق سے ان كا كوئي تعلق نهيں.

استخاره تردد ميں رهنمائي كرتاهے:

روايات ميں آيا هے كه جب آپ دوراهے پرهوں اور نه جانتے هوں كه كون سا راسته رحماني هے اور كونسا شيطاني تو الله تعاليٰ سے‌استخاره كرنے سے درست راه ملي جاتي هے.

استخاره “طلب الخيره من الله”الله تعاليٰ سے خير طلب كرنا،كه اے الله ميں حيران هوں نهيں جانتا كه اس كام ميں تير ي رضا هے يا نهيں،اپنے فضل وكرم سے مجھ پر اپني رضا روشن فرما.

ليكن يه صورت حال ضروري طور پر دعا كو مستلزم هے كيونكه استخاره حقيقت ميں دعا هي هے.

بعض لوگ استخارے كو غلط سمجھے هيں:

مسلمانوں نے خود ايك بري عادت پيدا كرلي هے ،وه استخاره مالي منفعت كے حصول ے لئے كرتے هيں يه استخاره تو نه هوا كيونكه استخاره تو جيسے عرض كيا گيا ايك دعا هے جس كے ذريعے الله تعاليٰ سے خير طلب كي جاتي هے جس ميں اس كي رضا هو.

قبرمقدس نبيﷺ پر جناب امام حسين كا استخاره:

جناب ابي عبدالله الحسين نبيﷺ كي قبر مطهر پر حاضر هوئے اور بهت روكر الله تعاليٰ سے يوں التجا ء كي پروردگار!آپ گواه هيں كه ميں‌امربالمعروف اور نهي عن المنكر چاهتاهوں اس بارے ميں آپ مجھ پر اپني رضا روشن فرمائيں.

اور پھر نبيﷺ نے آپ كو الله كي رضا سے مطلع فرمايا كه كربلا كو جائيں.

بهتريه هے كه اس ضمن ميں‌آپ اپنے آقا و مولا جناب امام زين العابدين سيد الساجدين كي اقتدا كريں آپ كي دعا كو جو صحيفه سجاديه ميں هے پڑھئے عرض كرتے هيں:”پروردگار !جب كبھي ميرادل دو خيالوں ميں مبتلا هو ايك خيال ايسے كام كا هو جس ميں آپكي رضا هو جب كه دوسراايسے كام كے لئے هو جو‌آپ كے غضب كاموردهو (شيطان كي اس ميں رضا هو)تو اے الله ميرے ارادے كو اپني رضا كے‌مطابق بناديں.

استخاره تسبيح يا قرآن مجيد سے:

اگر دعا سے آپ كي حيرت و تردودهوگيافبها اورنه جيسا كه رويات ميںت وارد هوا هے آپ مجاز هيں كه تسبيح با قرآن مجيد سے اپنا تردو رفع كريں ليكن است كي دوشرطيں هيں ايك تو يه كه آپ كو حالت دعاميں هونا چاهئے يعني اس كيفيت ميں كه ائے پروردگار اپنے كلام پاك كي بركت سے مجھے ورطه حيرت و تردو سےنجات عطا فرما اور دوسري شرط يه كه آپ قرآن پاك كي آيات كو سمجھ سكتے هوں اور اسے اپنے موضوع كے بارے ميں صحيح مطلب اخذ كرسكتے هوں.

حكايت عجيب درباره استخاره:

اصفهان ميں ايك بڑا آدمي خسره كے مرض ميں مبتلا هوا علاج كے بعد پرهيز يه تجويز هوا كه بالخصوص پرخوري سے بازر هے ورنه مرض واپس آسكتاهے اسي دوران ميں اصفهانت كے ايك بڑے عالم نے اس كے خاندان كي دعوت كي جب دسترخوان پر انواع واقسام كے رنگين ولذيذكھانے چنے گئے تو يه حضرت گومگوميں مبتلا هوگئے كيونكه اگر كھاتے هيں تو پرهيز ٹوتا هے اور يقيني ضرر كاانديشه هے اور اگر نهيں كھاتے تو خود پر بھي ناگوار هے اور صاحب خانه كو بھي ناگوار گذرے گا آخر كار اس نے كھانے كے بارے ميں قرآن مجيد سے استخاره كيا سوره نحل كي 69ويں آيت >ثُمَّ كُلي مِنْ كُلِّ الثَّمَراتِ

بس پھر كيا تھا ان صاحب نے آستين چڑھاليں ايك زمانے سے پر هيز سے تو تھے هي.اتنا كھا يا كه اگلي پچھلي سب كسريں پوري كرديں.نتيجه يه هوا كه آپ الفاظ قرآن كي غلط فهمي كي وجه سے بدپرهيزي كي بھينٹ جڑھ گئے مجلس دعوت مجلس تعزيت ميں بدل گئي اور آپ كي بجائے آپ كا جنازه اس گھر سے نكلا.

اس كے بعد استخاره كے بارے ميں گفتگو هوئي تو ايك عالم نے فرمايا: اس آيه مباركه كاروئے سخن شهد كي مكھي كي طرف هے اگريه حضرت مرحوم بھي هركھانے سے اتنا ساهي ليتے جتنا شهدكي مكھي هر پھول ياپھل سے ليتي هے اور تھوڑاكھاتے توهرگز كوئي ضرر نه اٹھاتے يه حكايت بيان كرنے سے غرض يه هے قرآن سے استخاره كرنا اور اس سے صحيح مطلب اخذ كرنا آسان نهيں هاں اگر صحيح كيفيت دعاميں هوں اور قرآن پاك كي آيات سے استفاده مفهوم كي صلاحيت موجودد هو تو كوئي حرج نهيں.

قرآن استخاره كے لئے نهيں نازل هوا:

قرآن پاك استخارے كے لئے نهيں بلكه الله كي معرفت عطا كرنے اور بندگي كي رسم وراه اور آدا انسانيت سكھانے كےلئے نازل كياگيا هے اس كے نزول مبارك مي غرض هميں يه تبانانهيں كه كسي دينوي معاملے ميں هميں فائده هوگا يا نقصان يا مثلا يه كه كيا گھر كا حوض تبديل كرنا همارے لئے سودمند هوگا يا برعكس يه استخاره نهيں فال هے.

امور كے خير وشركي جانچ كے لئے جو معيار هميں ديا گيا هے اس كا سمجھنا اور اس پر عمل كرنا ضروري هے يعني هروه امر جوآپ كے نفس پر گران هو خير هے اور رحماني هے خداكي راه ميں مال خرچ كرنے سے انسان زير بار نهيں هوتا.

هم بهر حال مذكوره بالادوشرطوں كي پابند ي كے ساتھ استخاره لے كے منكر نهيں هيں نماز كي تعقيبات ميں”اللهم اهدني من عندي”بارالها مجھے اپنے فضل وكرم سے هدايت فرما،نه صرف حصول ثواب كے ارادے سے پڑھيں بلكه اس عبارت اور معني سے جدا هوكر بھي اس كا ورد كريں كه خدايامجھے هلاكت وضلالت سےمحفوظ ركھ.اے الله ميرے دل كو خيالات شركي بے روي سے اپني پناه ميں ركھ.

قرآن سے فال لينا درست نهيں:

قرآن پاك سے‌ايسے استخاره جات او رفال گيري جوآئنده حالات كي پيش بيني كے لئے هوں جائز نهيں مثلاً ماں اپني بيٹي كو بياهنا چاهتي هے،اور يه جاننے كے لئے كه اس كا انجام كياهوگا استخاره كرتي هے،يا اس مقصد كے لئے كسي بزرگ كے پاس جاتي هے جو اس كاانجام برابتاتاهے او راس كا دل پريشان هوجاتاهے پھر دوسري جگه جاتي هے .وه عامل صاحب اس شادي كومبارك اور خوش انجام بتاتے هيں تووه دل هي دل مين الجھ جاتي هے كه خدايا يه كيسے ممكن هے كه ايك هي چيز اچھي اور خوش انجام بھي هو اور بري اور بد انجام بھي.

لهذا سب سے پهلے اسے يه ديكھنا چاهئے كه اسنے كس جواز كي بناپر يه كام كركے يه درد خريد ا .اسے شرع مقدس كے احكام كو ديكھنا چاهئے كه وه اس بارے ميں كيا هيں.

استخاره كے بارے ميں تصنيفات:

غواص بحور علوم آل محمد عليهم السلام مجلسي نے ايك مستقل كتاب مفاتيح الغيب كے نام سے تاليف كي هے جس ميں انهوں نے استخاره كے متعلق واردشده تمام روايات كو جمع كياهے .اس موضوع پر دوسرے علماء نے بھي رسالے تحرير كئے هيں ليكن لوگوں كي اكثريت حقيقت سے بے خبر هے.

علامه مرحوم نے مذكروه بالاكتا ب كے شروع ميں استخاره كي خوبي اور ضرورت كے بارے ميں چند روايات نقل كركے تمام امور ميں الله تعاليٰ سے خير وصلاح طلب كرنے كے بارے ميں لكھتے هيں.

جاننا چاهئے كه استخاره كي چند اقسام هيں:

1- هر اس كام ميں جس كا آپ اراده كريں الله تعاليٰ سے وسيله پكڑيں اور اس سے اس امر ميں خير طلب كريں اور بعد ميں جوكچھ بھي اس كاانجام هو اس سے راضي به رضائے خدا رهيں اور سمجھ ليں كه خير وصلاح اسي ميں هے.

2- الله تعاليٰ سے طلب خير كرنے كے بعد اپنے دل كي طرف متوجه رهيں او رجيساوه چاهے ويسا كريں.

3- الله تعاليٰ سے طلب خير كے بعد كسي مومن سے مشوره كريں او رجيساوه كهے ويسا عمل كريں.

4- استخاره قرآن سے ياتسبيح سم يا پرچيوں سے ياگولهيوں سے كريں اس كي تفصيل آگے آرهي هے.

پھر كهتے هيں :بهت سي احاديث پهلي قسم كي استخاره كي طرف اشاره كرتي هيں اور بهت سے علماء كرام مثلاً شيخ مفيد محقق طوسي اور ابن ادريس كو قسم چهارم ميں تامل هے ليكن چونكه احاديث هر چهار قسم كے بارے ميں وارد هيں لهذا كسي سے بھي انكار نهيں بهر حال استخاره كي پهلي تين صورتيں بهترين هيں جوكه همارے زمانے ميں تقريبامتروك هوچكي هيں.

بهت سي نوجوان مدرسي امتحانات كے‌زمانےميں آتے هيں كه جناب ذرا استخاره ديكھئے كه ميں كامياب هونگا يا نهيں هم مختصرا شرع مقدس كے دستور كا اس بارے ميں ذكركرتے هيں آپ براه كرم دوسروں تك همارے يه الفاظ پهنچاديجيئے كه اس غلط روش كو چھوڑديں اور دين سليم كو خرافات سے‌آلوده نه كريں.

استخاره كے بارے ميں واضح تاكيدات:

استخاره ان موضوعات ميں سے هے جن كے بارے ميں مسلمانوں كےتمام مكاتب فكر كي روايات كے مطابق نبيﷺ سے بهت تاكيدوارد هوئي هے چنانچه آپ ﷺ كے ارشاد كے مطابق كسي بھي چھوٹے يابڑے كام ميں اسے ترك نه كرنا چاهئے.

امير المؤمنين حضرت علي كافرمان هے يمن كے سفر ميں جس پر ميں نبيﷺ كے حكم پر روانه هواتھا حضورﷺ كے ديگر ارشادات ميں ايك يه تھا كه اے علي اس سفر كے دوران كسي مقام پر بھي استخاره ترك نه كرنا.” مَا حَارَ مَنِ اسْتَخَارَ وَ لَا نَدِمَ مَنِ اسْتَشَار”استخاره كرنے والا پريشان نهيں هوتا اور نه هي دوسروں سے مشوره كرلينے والاپھچتاتاهے.

هر امام نے دوسرے امام كو استخاره كي اتني هي تاكيد فرمائي هے جتني قرأت قرآن كي .

يه استخاره جس كي اتني تاكيد وارد هوئي هے،اس كا مطلب يه نهيں كه تسبيح كے دانوں كا طاق جفت ديكھ ليا جائے بلكه اس كا مقصد” طلب الخيرة من الله”الله تعاليٰ سے طلب خير هے هر كام جوآپ كريں اس كے بارے ميں الله تعاليٰ سے‌خير و رضاطلب كريں.

پھر استخاره كي كيفيت ،اس كا طريقه اور اس كي دعا كے بارے ميں مختلف روايات هيں ايك يه هے كه جزوي كامورميں سات مرتبه”استخيرالله برحمته خيرة في عافية”كهيں جبكه ضروري امور مثلاً سفر،معامله ياجراحي وغيره ميں يهي الفاظ ايك سو ايك باركهيں .اور اگر يه الفاظ سجد ے كي حالت مين كهے جائيں تو بهت بهتر اور اگر سجده نماز نافله كايانافله نماز صبح كاهو تو كيايهي كهنے ميں !دعا كي يه بهترين كيفيت هے.

ايك دوسري روايت ميں هے كه سيدالساجدين حضرت امام زين العابدينجزوي امور ميں دس مرتبه اور ضروري امور مثلاً سفرف،وغيره كے موقعه پريهي الفاظ دوسو مرتبه فرماتے تھے.

الغرض بهت تاكيد اس امر كي واردهوئي هے كه الله تعاليٰ سے انسان طلب خير سجده كي حالت ميں كرے جوالله تعاليٰ سے‌اس كے قريب كا وقت هوتاهے اب اگر انسان يهي رويه اختيار كرے اور اس ميں متردد نه هو تو اس كے هاتھوں هونے والا هر كام خيروبركت كاحامل هوگا اور اگر اسے ترددوحيرت حق هو تو اسے رفع كرنے كے لئے شرع اطهر ميں جو طريقے وارد هوئے هيں ان كا مطالعه كرے.

رفع حيرت كے لئے مشوره:

سب سے بهتر مشوره هے جو نص قرآن مجيد>وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْر

1- عاقل ،زيرك اور دورانديش هو.بنابريں بيوقوف آدمي سے مشوره جائز نهيں.

2- ديندار اور متقي هو بے دين يا دين سے بے پرواشخص سے مشوره نهيں كرنا چاهئے جو شخص الله تعاليٰ سے خيانت كرتا هو آپ كے ساتھ كب ديانت برت سكتاهے.

3- آپ كا محب،دوست اور خير خواه هو ايسے انسان سے جوآپ كا دشمن هو اور آپ كاخير خواه نه هومشوره سے گريز كريں.

4- آپ كاراز دار هو اور اسے دوسروں پر فاش نه كرے.

اگر كسي شخص ميں يه چار صفات هوں،اس سے ضرور مشوره كيجئے وه خدا جس سے آپ نے طلب خير كرليا هے اس شخص كي زبان سے آپ كو اس امر كي خير وصلاح كے بارے ميں مطلع فرمائے گا.

ائمه عليهم السلام مشوره كرتے تھے:

علامه مجلسي نے حضرت امام رضاسے روايت كي هے كه آپ نے فرمايا: ميرے والدبزرگوار جناب امام موسي بن جعفر الصادقباوجود اس ے كه خود عاقل ترين زمانه تھا،كبھي اپنے غلام سے بھي مشوره فرماتے تھے مثلاً كسي امر كا اراده فرماتے تو اپنے خير انديش غلام سے‌مشوره فرماتے اور اگر اس كام ميں مصلحت هوتي تو اسے انجام ديتے.

آپ سے ايك دفعه كهاگيا كه آپ امام زمانه هوكر ايك غلام سے مشوره كرتے هيں مطلب يه تھا كه امام زمانه هونے كي حيثيت ميں آپ كو هر چيزكاهرشخص سےزياده واقف هونا چاهئے آپ نے فرمايا: تم كياجانو كيا يه ممكن نهيں هے كه الله تعاليٰ ميرے خيروصلاح كو اس كي زباں پر جاري فرمادے.

لهذا جن امور ميں انسان متردد و متحير هو ان ميں سے حسب روئه نبي رحمت ﷺ وائمه طاهرين معصوميں عليهم السلام اور حسب فرموده صريح قرآن مجيد عمل كرنا چاهئے.

استخاره ذات الرقاع(پرچيوں سے‌استخاره):

اگر كس وقت مشوره ميسر نه هو يا ميسر تو هو ليكن باهم معارض هون (آپ نے چار شرطوں كے‌حامل ايك شخص سے مشوره كيا تو اس نے آپ كے ارادے سے موافقت كي ليكن دوسرے برابر كے ثقه شخص نے مخالفت كي تو اس صورت ميں رفع حيرت و تردد كے لئے آپ كو اس تركيب پر عمل كرنا چاهئے:چھ پرچياں ليں او رهر ايك پرچي پر “بسم الله الرحمن الرحيم خيرة من الله العزيز الحكيم لفلان بن فلانه”( اپنا اور اپني والده كانا لكھيں)پھر ان ميں‌ميں تين پر عبارت كے نيچے”افعل” اور باقي تين پر اسي جگه “لاتفعل” تحرير كريں.

ان چھ عدد پرچيوں كو مصلائے نماز كے نيچے ركھيں اور دوركعت نماز استخاره پڑھيں .سلام كے بعد (يا آخري سجده كے بعد)سجده ميں جائيں اور ايك سومرتبه “استخيرالله برحمته خيرة في عافيه”كهيں پھر فارغ هوكر پرچيوں كوباهم گڈمڈكردين اور ايك ايك كركے پرچيوں كو اٹھاكر كھوليں .اگر تيں پر يكے بعد ديگرے “افعل” نكلے تو بهت اچھا هے اگر تين پر متواتر”لاتفعل” نكلے توبهت براهے اور اگر كچھ پر”افعل”اور كچھ پر”لاتفعل” هو توپانچ پرجهاں نكلايں اگر تين پر “افعل” هو او ردوپر”لاتفعل”تو اچھا هے اس كام كو كرليں اور اگر تين پر “لاتفعل” نكلے اور دوپر”افعل” تو برا هے ،اس كو نه كريں.

پرچياں بهرحال بالكل هم رنگ او رمشابه هوني چاهيں.

اور اگر دعا ونماز وغيره مي فرصت نه هو تو فهم آيات اور ان كي مصداق استخاره كے ساتھ تطبيق كي صلاحيت كي صورت ميں قرآن مجيد سے بھي استخاره كياجاسكتاهے.

شيخ طوسي نے تهذيب ميں روايت كي هے كهسيع بن عبدالله قمي ايك دن جنا ب امام جعفرصادق كي خدمت ميں يوں عرض گذار هوئے:ميں كسي كام كا اراده كرتاهوں ليكن ميري رائے اثبات يانفي ميں دوٹوك انداز ميں قائم نهيں هوتي ،آپ نے فرمايا: جب نماز كے ارادے سے قيام كرے تو ديكھ دل ميں كيابات آئي هے اسي پر عمل كركيونكه يه وقت هوتاهے كه جب شيطان انسان سے دورترين هوتاهے يا اس وقت قرآن مجيد كھول اور اس كے مطابق عمل كر.

دوسروں كے لئے استخاره:

يه جو همار زمانے كي رسم هوگئي هے كه قرآن كے اوپرنيك يابد لكھدياجاتاهے يا كسي عالم كے پاس استخارے كےلئے جاتے هيں .علامه مجلسي فرماتے هيں كه همارے پاس نمونے كے طورپر كوئي ايسي روايت موجودنهيں كه كبھي كوئي شيعه امام كي خدمت استخارے كي غرض سے آياهو .اس كام كي كوئي اصل نهيں هے.

اس لئے بعض فقهاء دوسروںت كے لئے استخاره كرنے ميں اشكال ديكھتے هيں ليكن علامه مرحوم اور كچھ دوسرے علماء اعلام ايسے افراد كےلئے جو خود دعا استخاره وغيره نه كرسكتے هوں وكيل كے طور پر ايك مومن كو دوسرے مومن كي خواهش كے احترام ميں قرآن مجيد كھولنے كي اجازت كے قائل هيں بشرطيكه قرآن كھولنے والا صحيح حالت دعاميں هو اور قرآني آيات شريفه كامعني سمجھتاهو.

بهت سے فقهاء قرآن سے استخارے كو جائز نهيں سمجھتے .اگر آپ كو كسي امر كے ارادے ميں حيرت و تردد لاحق نه هو تو استخاره كي ضرورت نهيں بلكه الله تعاليٰ كے توكل پر اس كو كرڈالنا چاهئے > ِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّه

تبصرے
Loading...