مشق وتمرین سے تقوی کا حصول

جب هم بچے كو مدرسے ميں داخل كرتے هيں تو پهلے روزنه وه كچھ پڑھ سكتاهے اور نه هي لكھ سكتاهے بلكه كام كي ابتداء اس كے لئے سخت مشكل اور مشقت طلب هوتي هے ليكن رفته رفته وه پڑھنے لكھنے سے مانوس هوجاتاهے اور پڑھائي لكھائي اس كي عادت بن جاتي هے تو پھر اس كے لئے اس ميں كوئي مشكل باقي نهيں رهتي.

بالكل يهي حقيقت تقويٰ كي بھي هے اهل تقويٰ هونا ترك گناه پر منحصر هے.

انسان كو چاهئے كه وه باربار گناه ترك كرے جب بھي گناه كاموقعه ملے تو اس كے ارتكاب سے بچے جس طرح بچے كے لئے ابتداء ميں لكھنا پڑھنا دشوار هوتاهے ليكن مشق سےآسان هوجاتاهے اور اس كي عادت بن جاتي هے اس طرح اگر انسان پورے عزم واراده سے گناه كوترك كرے اور اس سے هرممكن كوشش سے اپنے نفس كو بچائے تو رفته رفته كچھ مدت كي مشق كے بعد الله تعاليٰ اس كے دل ميں ايك نور روشن فرماتا هے جس كي وجه سے ترك گناه اس كے لئے آسان هوجاتاهے اور اپني زبان پر اسے اتني قدرت حاصل هوجاتي هے كه ساري دنيا كي بادشاهت كے عوض ميں بھي وه جھوٹ كبھي نه بولے گا.

وهي گناه جس كا ترك كرنا اس كے لئے جان جوكھم تھا اب اس كاانجام دينا اس كےلئے سخت مشكل هوجاتاهے انسان كو چاهيئے كه خودميں ايسي قوت وقدرت پيدا كرے كه هرگناه كو آساني تر ك كرسكے اس سے اس كے دل ميں اطمينان اور لذت كي كيفيت پيدا هوگي.

ترك گنه ميں لذت قلبي جسے ملےوه لذت حيات سے بيگانه هوگيا.

يقيناً الله تعاليٰ:> وَ لا يَرْضى لِعِبادِهِ الْكُفْر وَ لكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمانَ وَ زَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ

آخر كار گناهگار كو گناه سے گھن آنے لگتي هم اور وه تقويٰ كے اس مقام كو پاليتاهے جهاں گناه اسے هرتلخي سے تلخ تراور هر بدي سم بدتر نظر آنے لگتاهے اور هر گناه بلالحاظ شدت وخفت اس كے نزديك قابل صد نفرين هوجاتاهے.

تقويٰ كا ملكه انسان ميں بڑي محنت اور مشق سے پيدا هوتاهے اور اس كے كچھ درجات و مراتب هيں.

ترك مشتبهات:

جب انسان ميں ترك حرام كا ملكه پيدا هوجاتاهے تو وه ايك قدم آگے بڑھتاهےت اور مزيد كوشش سے ترك مشتبهات كا ملكه حاصل كرليتاهے گوياوه نه صرف حرام سے مجتنب رهتاهے بلكه جس چيز كے حرام هونے كا شبه بھي هو اس سے بھي پرهيز كرتاهے اور احتياط كرتاهے كه شايد حرام هو.

وه ايسے بھي الفاظ سے پرهيز كرتاهے جن كے بارے ميں اسے شبه هو كه الله تعاليٰ كي رضا كے خلاف هيں اور ان سے احتياط كرتاهے كه كهيں خلاف واقعه نه هوں اس طرح رفته رفته اس ميں ملكه ترك مشتبهات راسخ هوجاتاهے.

ترك مكروهات:

اس كےبعد وه تقويٰ كے اس مقام كو پاليتاهے جهاں مكروهات بھي ترك هوجاتے هيں اور مستحبات كي انجام دهي كا پوراپورا اهتمام هوتاهے يهاں پهنچ كر وه مستحب كو غيرواجب سمجھ كراس كي كم اهميتي كا قابل نهيں رهتا اور يه نهيں كهتا كه فلان كام اگر نه كيا تو كيا حرج هے مستحب هي تو هے !يا يه كه فعل مكروه كا ترك جائز هي تو واجب نهيں كيونكه بظاهر تو اس ميں كوئي حرج نهيں هوتا ذراباطني هي سے كراهت هوتي هے جس كي وجه سے وه منهيات ضروريه كے ذيل ميں نهيں‌آتا .بهرحال مشق اور محنت سے راه تقويٰ كا سالك ترك مكروهات كے ملكه كوبھي حاصل كرليتاهے.

ترك حرام كي غرض سے‌ترك مباح:

بلكه وه ايسے مباحات سے بھي مجتنب هوجاتاهے جن سے اسے انديشه هوتاهے كه ترك واجبات بن سكتےهيں.

مثلاً آدھي رات تك جاگتے رهنا او رخوش گپياں كرنا مباح هے اور اس دوران ميں دوتين بار كھانا پينا اور پرخوري بھي شرعا ناجائز نهيں ليكن شكم پري كي حالت ميں ديرسے سونا صبح كي نماز كے فوت هونے كا سبب هوسكتاهے اور ايك واجب سے محرومي كاباعث بن سكتاهے چنانچه يه ملكه اس ميں اتنا طاقتورت هوجاتاهے كه وه هر اس فعل مباح سے بھي پرهيز كرتاهے جس كےبارے ميں اسے انديشه هوكر فوت واجب كاسبب بن سكتاهے.

رمضان كے لئے روزانه ايك پيسه:

ايك نابنائي همار دوست تھا جو اپنے كام ميں بهت سيانا اور كماؤ تھااتفاق سےاس سال روزے گرميوں ميں آئے اس نے پوري ماه رمضان كام سے چھٹي كي ااس كا كهنا تھا كه ميں تنور كاماهر هوںت ليكن گرميوں مين تنور پر بيٹھ كر روزه نهيں ركھ سكتا.اس مقصد كے لئے ميں‌گياره مهنے تك هرورز ايك پيسه پس انداز كرتا هوں تاكه رمضان كا پورا مهينه كام سے چھٹي كركے روزه ركھ سكوں.

اگرچه ايك پيسه هروز خرچ كرنا مباح تھا ليكن با تقويٰ شخص اس مباح كامرتكب نه هوا كه مبادا رمضان كاروزه اس سے فوت هوجائے اور وه فعل واجب اس سے چھوٹ جائے.

ترك واجب كاسبب سفر:

روايت هے كه ايك شخص امام كي خدمت حاضر هوا او ركهنے لگا:مجھے ايك سردملك كاسفر درپيش هے،ان دنوں وهاں اتني برفباري هوتي هے كه ساراملك برف سے ڈھك جاتاهے اور نه وضو كے لئے پاني ملتاهے اور نه تيمم كےلئے مٹي دستياب هوتي هے ايسي حالت ميں نماز كے بارے ميں مجھ پر كيا حكم هے؟

امام نے اس پرعتبا فرمايا كه ايسا سفر تو كيوں كرتاهے جس كي وجه سے دين كےت ضروري واجبات كو انجام نه دے سكے جب تجھے علم هے كه تيرے اس عمل سے تيري نماز فوت هوجائے گي تو تجھے تقويٰ اختيار كرنا چاهئے اور اس ارادے سے بازرهنا چاهئے.

جب كسي محفل ميں جانا مباح تو هو ليكن وهاں گناه ميں مبتلا هونے كا انديشه بھي موجود هوتو آپ كو شروع هي سے خبردار رهنا چاهئے كه كهيں اس فعل مباح يا مستحب كے اقدام سے‌آپ ترك واجب كے مرتكب تونهيں هورهے اور كوئي فعل حرام تو اس كي وجه سے آپ سے سرزد نه هوگا.

ليكن يه سب انديشے ضعيف الاعتقاد اور كم تقويٰ لوگوں كے بارے ميں هيں اهل تقويٰ انسان كبھي ايسي لغزش نه كھائے گاوه جوبھي كرنا چاهئے گا پهلے اس كے انجام پر غور كرے گا اور يه ديكھے گا كه اس كا لازمي نتيجه كيا هے.

بيناهے وه جوديكھ لے انجام كاركو

مادي وسعت:

بهت سے اسے مباحات هيں جوانسان كو فعل حرام تك لے جات هيں وه سمجھتاهے كه مادي لحاظ سے ان ميں كافي وسعت هے اور اگرچه كوئي كام مستحب يا مباح هو،اهل تقويٰ كي نظر اس كے لوازم اور انجام ونتائج پر بھي هوتي هے وه خوب غور كرتاهے كه اس كے ارتكاب سے اسے كس صورت حال سے دوچار هونا پڑےگا.

اسباب دينوي ميں فضول خرچي اور اسراف كيوں؟اورعمر كوفضول كاموں ميں تلف كرنے سے كيا حاصل؟ جب انسان واجب خراجات سے صرف نظر كرے،اپنے غريب ومفلس اور محتاج ونادار اعزاكي مدنه كرے اورنمائشي كاموں كو قرض لے كر بھي انجام دے تو اس كي عبادت ريا اور اس كي نماز بے كيف وبے حضور هوجاتي هے،وه صرف اسي دنياكا هو كرره جاتاهے اور حسن عاقبت سے بے نصيب هوجاتاهے.

زندگي كے سارزوسامان يمں دلچسپي حرام نهيں بلكه شرعاً جائز اور مباح هے ليكن جب اسے غير معمول اهميت دي جائے گي توي ه قطع رحمت كا ارتكاب كرائے گا فسود پر قرض لينے كي انگيخت كرے گا اور حرام پر حرام كے ارتكاب پر مجبور كردے گا.

دوسري مثال :خوشي مزاجي اور بذله سنجي جائز اور مباح هے او ربعض اوقات كسي اچھے مقصد كے لئے مستحب بھي هے.ليكن هم ديكھتے هيں‌كه حد اعتدال سے متجاوز هوكر يهي مستحب فعل فريق ثاني كي دل آزاري كاسبب بن جاتاهے اور ايذائے مومن كاباعث بنكر حرام مطلق هوجاتاهے.

لهذا تقويٰ اختيار كرنا چاهئے او روضع مادي ميں نارواوسعت سے اور غير معتدل شوخي اور هنسي مذاق سے اجتناب كرنا چاهئے تاكه كسي برادار ايماني كادل توڑكر حرام كے مرتكب نه هوں.

خلاصه يه كه تقويٰ كے تين مراتب هيں:

اولا:ملكه ترك گنا.

ثانيا: ملكه ترك مشتبهات ومكروهات .اور

ثالثاً: ايسے مباحات كے ترك كاملكه جوترك واجب كاباعث يا ارتكاب حرام كاسبب بن سكتے هوں.

تبصرے
Loading...