عالمي پيمانے پر اسلامي تبليغ

بِسْمِ اللّٰہ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم ”‌اِنَّاجَعَلْنَافِي اَعْنَاقِھِمْ اَغْلاَلاً فَھِيَ اِلَي الاَذْقَانِ فَھُمْ مُقْمَحُوْنَ وَجَعَلْنَامِن بَيْنِ اَيْدِيْھِمْ سَدًّاوَ مِن خَلْفِھِمْ سَدًّافَاَغْشَيْنٰھُم فَھُم لَايُبْصِرُونَ”(سورہ يٰسن آية -8،9) سماجي علوم کا کليہ ھے کہ انسان ايک اجتماعي مخلوق ھے اور وہ انفرادي طور پر زندگي نھيں گذار سکتا، وہ اجتماع ميں رہ کر قدم آگے بڑھاتا ھے – اسي طرح ايک ملک بھي تنھاھي تنھانھيں رہ سکتا، اس کو اس کرئہ ارض (Globe)ميں رہ کر اس عالمي دنيا سے ملنا چاھئے –

بِسْمِ اللّٰہ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم

”‌اِنَّاجَعَلْنَافِي اَعْنَاقِھِمْ اَغْلاَلاً فَھِيَ اِلَي الاَذْقَانِ فَھُمْ مُقْمَحُوْنَ وَجَعَلْنَامِن بَيْنِ اَيْدِيْھِمْ سَدًّاوَ مِن خَلْفِھِمْ سَدًّافَاَغْشَيْنٰھُم فَھُم لَايُبْصِرُونَ”(سورہ يٰسن آية -8،9)

سماجي علوم کا کليہ ھے کہ انسان ايک اجتماعي مخلوق ھے اور وہ انفرادي طور پر زندگي نھيں گذار سکتا، وہ اجتماع ميں رہ کر قدم آگے بڑھاتا ھے – اسي طرح ايک ملک بھي تنھاھي تنھانھيں رہ سکتا، اس کو اس کرئہ ارض (Globe)ميں رہ کر اس عالمي دنيا سے ملنا چاھئے –

قرآن کھتا ھے ”‌اِنَّاجَعَلْنَا فِي اَعْنَاقِھِمْ اَغْلاَلاً فَھِيَ اِلَي الاَذْقَانِ فَھُمْ مُقْمَحُوْنَ” ھم نے انکي گردنوں ميںزنجيريں(chains) ڈال دي ھيں اور ظاھر ھے کہ يہ مادي زنجيريں نھيں ھيں،وہ زنجيريں انکي ٹھڈيوں تک آگئي ھيں-ھمارے يھاں جنوبي ھندوستان ميں شادي کے موقع پر دولھا کي گردن ميں پھولوں کے ھارڈالے جاتے ھيں جو اس کے لئے ايک مصيبت بن جاتے ھيں کيوں کہ جب گلے ميں ھار ڈالتے ھيں تو ھار کے وزن کا تقاضا ھے کہ گردن جھکے ،دوسري طرف وہ گردن جھکانا نھيںچاھتا اور کوشش کرتا ھے کہ اسے اپني طبيعي حالت ميں رکھے ،ھار جتنے بڑھتے جاتے ھيں گردن کو سيدھي رکھنے کي کوشش ميں وہ اتنا ھي اکڑتا جاتا ھے، وہ در حقيقت اکڑنا نھيں چاھتا بلکہ صرف يہ چاھتاھے کہ اسکي گردن نہ جھکے- اورجب ھار بڑھتے بڑھتے ٹھڈيوں تک آجائيں تواس کا نتيجہ يہ ھوتاھے کہ وہ نہ اپنے سامنے ديکھ پاتا ھے اور نہ اپنے دائيں -بائيں –

دين اسلام نے ابتداء ھي سے جس بات کا بيڑا اٹھايا ھے وہ فکري جنگ ھے اس لئے کہ عمل فکر کا نتيجہ ھے اور فکرو ادراک ميں جتني تبديلي آتي جائے گي عمل ميں اتنا ھي فرق آتا جائے گا- يہ انساني تربيت کا ايک اصول ھے جسے ھم تربيت کے وقت بھول جاتے ھيں- شوھر اور بيوي کے درميان جھگڑے اسي لئے ھوتے ھيں کہ ھم ڈائرکٹ عمل پرحملہ (attack )کرتے ھيں اورعمل کي تصحيح اس وقت تک ناممکن ھے جب تک فکرکي تصحيح نہ ھوجائے- قرآن ايکchallenge ليکرآياھے جوايک عالمي challengeھے اوروہ يہ کہ قرآن تصحيح فکرکيلئے آياھے اورفکري تصحيح کے بعد عمل خود بخود صحيح ھو جائے گا- فکرميں جتني گھرائي ھوگي عمل ميں اتنا ھي اخلاص ھوگا اسي لئے ھمارے يھاں احاديث ميں ملتا ھے ”‌تفکرساعة خيرمن عبادة سنة ”يھاں تک کہ ”‌سبعين سنھ”- يعني ايک سال کي فکر ستر سال کي عبادتوں سے بھتر ھے – اگر ھم اپنے اوپرسے پھلي زنجير اتار ديں اوريہ سمجہ ليں کہ اسلام ايک عالمي دين ھے ميرافردي اورخانداني دين نھيںھے اورايک عالمي دين کيلئے عالمي تبليغ کي ضرورت ھے تو اس کے نتائج سامنے آئيں گے -اس کے لئے کام کي ضرورت ھے ھميں اپنے خول سے باھر آنے کي ضرورت ھے، ھميں اپنے ابريشم کے تاروں سے باھر آنے کي ضرورت ھے –

ميں ايک ديھاتي آدمي ھوں پھلے ديھات ميں رھتا تھا اوراب بھي اس سے لگاوھے-بنگلورسے قريب علي پورميرا گاğ ھے جھاں زمينداري کے زمانے ميں ريشم کي بھي کاشت ھوتي تھي ، شھتوت کے ايک پتےّ پر ريشم کے کيڑوں کے ھزاروں انڈے ھوتے ھيں اور تين دن کے بعد وہ انڈے باريک باريک کيڑوں کي شکل ميں تبديل ھوجاتے ھيں – 21دن تک وہ کيڑے پتےّ کھاتے ھيں اوروہ جتنا زيادہ پتّے کھاتے ھيں اتناھي زيادہ ريشم اگلتے اوراتنا ھي اپنے بنائے ھوئے تاروں کے اندر مقيدھوتے جاتے ھيں- وہ اپنے آپ کو اتنے مضبوط تاروں کے اندر مقيد کرليتے ھيں کہ آج کي سائنٹفک دينا ميں بھي بلٹ پروف west bullet- proof اسي سے بنا يا جاتا ھے- ريشم کے ان تاروں سے کتنا مضبوط اور اچھا لباس تيار کيا جاتا ھے !اسي لئے مولااميرالمومنين (ع) نے فرماياھے کہ دنياکي بھترين غذا شھد اوربھترين لباس ريشم ھے اوردونوں کيڑوں کا تھوک ھيں پھر اس دنيا سے کيا محبت کريں-

اب اسي مثال سے آپ اندازہ لگائيں شايدھم سب کوجوسب سے بڑي پريشاني لاحق ھے وہ يہ ھے کہ ھم اپنے افکار کے ايسے ابريشم ميں مقيد ھيں جسے کسي اور نے نھيں بلکہ خو دھم نے تيارکياھے- اس کيڑے کي خوبي يہ ھے کہ جب وہ ريشم تھوکنا شروع کرتا ھے تو اسميں شروع سے ليکر آخر تک ايک ھي تار ھوتا ھے اسي لئے اس تار کو سات دن کے اندرھي ريشم کي شکل ميں نکال ليا جاتا ھے ورنہ اگرآپ نے نھيںنکالا توساتويں دن وہ کيڑا تار کو کاٹ کر تتلي کي شکل ميں اڑجائيگا-

تبصرے
Loading...