کیا حضرت عمر نے جھوٹی حدیثیں گھڑ نے کی وجه سے ابوهریره کو ڈانٹا هے؟

0 0

180x480 Banner

اسلام سے قبل ابوهریره کی زندگی کے بارے میں کوئی اطلاع نهیں هے ، مگر یه که اس نے خود نقل کیا هے که بچپن سے هی ایک چهوٹی بلی کے ساتھـ کهیلتا تھا اور ایک یتیم اور فقیر شخص تھا اور بهوک سے بچنے کے لئے لوگوں کی خد مت کرتا تھا- دینوری نے اپنی کتاب ” المعارف” میں لکها هے که وه یمن کے “دوس “نامی ایک قبیله سے تعلق رکهتا تھا ، یتیمی کی حالت میں زندگی بسرکرتا تھا اور اس نے خالی هاتھـ مهاجرت کی ، تیس سال کی عمر میں مدینه آگیا اور تنگ دستی کی وجه سے صفه کی طرف راهی هوا چونکه فقیر مها جرین وهاں پر اکٹھا تھے[1]

خود ابو هریره نے اسلام اور پیغمبر اسلام (ص) پر ایمان لانے کی علت واضح طور پر پیٹ بهر نا اور فقر و تنگدستی سے نجات حاصل کر نا بیان کیا هے، نه کوئی اور وجه [2]– وه خود کهتا تھا که میں همیشه پیٹ بھر نے کی فکر میں هوا کرتا تھا ، یهاں تک که بعض صحابی ، جن کے گهر ، میں کهانا کهانے کے لئے جاتا تھا ، مجھـ سے فرار کرتے تھے – وه جعفر بن ابو طالب کو اس کی مهمان نوازی کر نے کی وجه سے رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم کے بعد تمام صحابیوں سے برتر جانتا تھا اور ان کے حق میں بهترین جملات بیان کئے هیں [3]

تعالبی نے اپنی کتاب ” ثمار القلوب ” میں لکها هے که ابوهریره معاویه کے ساتھـ کهانا کهاتا تها اور علی (ع) کے پیچهے نماز پڑهتا اور اس کام کی علت خود بیان کرتا تھا که معاویه کے هاں کهانا پر چرب اور مزه دار هے لیکن علی (ع) کے پیچھے نماز پڑهنا افضل هے[4]

لیکن کیا خلیفه دوم نے ، ابو هریره کو حدیث گهڑ نے کے الزام میں تازیانے لگائے هیں اور اسے حدیث نقل کر نے سے منع کیا هے ؟ اس سلسله میں کهنا چاهئے :

اس بات پر اتفاق نظر هے که ابوهریره صرف ایک سال اور نو ماه پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم کے همراه تھے، لیکن دوسرے اصحاب کی به نسبت آنحضرت صلی الله علیه وآله وسلم سے زیاده احادیث نقل کی هیں [5]

ابن حزم ، نے اس کی نقل کی گئی احادیث کی ایک تعداد کے بارے میں لکها هے : ” مسند بقیّ بن مخلد نے ابو هریره سے ٥٣٧٤احادیث نقل کی هیں اور بخاری نے اس سے ٤٤٦ احادیث نقل کی هیں [6]

جیسا که بخاری نے ابو هریره سے نقل کیا هے که خود اس نے کها هے: ” پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم کے اصحاب میں سے کسی ایک نے آنحضرت صلی الله علیه وآله وسلم سے اتنی احادیث نقل نهیں کی هیں ، جتنی میں نے نقل کی هیں مگر یه که عبدالله بن عمرو نے که وه احادیث کو لکهتے تھے اور میں نهیں لکهتا تھا-[7]

ابو هریره کے ذریعه بڑی تعداد میں روایتیں نقل کر نے پر عمر بن خطاب کو ڈر لگ گیا یهاں تک که اسی وجه سے اس کو کوڑے مارے اور کها : اے ابو هریره حد سے زیاده روایتیں نقل کرتے هو، مجهے ڈر لگتا هے که کهیں رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم پر جھوٹ اور افترا باندهو گے ، اس کے بعد اس کو انتباه کیا که اگر رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم سے روایتیں نقل کر نے کو ترک نه کرے تو اسے اپنے وطن لوٹا دے گا[8] – اسی وجه سے اس کی نقل کی گئی روایتیں زیاده تر حضرت عمر کی وفات کے بعد کے زمانه سے مر بوط هیں چونکه اس کے بعد وه کسی سے نهیں ڈرتا تھا[9]– ابو هریره خود کهتا تھا : میں آپ کے لئے ایسی احادیث نقل کر تا هوں که اگر عمر کے زمانه میں نقل کرتا تو وه مجهے تازیانه لگاتے[10]

زهری نے ابن سلمه سے نقل کیا هے که میں نے سنا که ابو هریره کهتا تھا:

“جب تک عمر اس دنیا سے چلے گئے ،میں نهیں کهه سکتا تھا که رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نے یوں فر مایا هے- اگر عمر زنده هو تے تو کیا هم یه احادیث آپ کے لئے نقل کر سکتے تھے ؟ خدا کی قسم اس وقت بھی میں اپنی پیٹھـ پر پڑے عمر کے کوڑوں کو یاد کر کے گهبراتا هوں[11] –”

ابو هریره پیغمبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم سے اتنی روایتیں نقل کر نے کے سلسله میں ایک تو جیه بیان کرتا تھا اور کهتا تھا : ” جب کوئی روایت ، کسی حلال کو حرام اور حرام کو حلال نه کرے ، اس روایت کو پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم سے نسبت دینے میں کوئی مشکل نهیں هے –” اس نےاپنے اس خیالی اصول کے ذریعه پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم سے نسبت دی گئی اپنی احادیث کو شرعی حیثیت بخشی هے ، من جمله اس کی نقل کی گئی ایک حدیث هے جسے طبرانی نے ابو هریره سے اور اس نے رسول خدا (ص) سے نقل کیا هے که : ” جب تک کسی حلال کو حرام اور حرام کو حلال نه کرو گے اور حق پر پهنچ گئے اس کو میری طرف نسبت دینے میں کوئی حرج نهیں هے –” اس کے علاوه نقل کیا هے که اس نے پیغمبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم سے سنا هے که آپ (ص) فر ماتے تھے : ” جو بهی کوئی ایسی حدیث نقل کرے جس میں خدا کی رضا هو، پس میں نے اسے کها هے اگر چه میں نے اسے نه کها هو”[12]

جبکه حقیقت یه هے که پیغمبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم سے جو چیز ثابت هے ، وه یه هے که آپ (ص) نے فر مایا هے : ” جو بھی کوئی ایسی حدیث مجھـ سے نقل کرے جسے میں نے نه کها هو اس کی جگه جهنم میں هے [13]–”

حضرت عمر نے چونکه حدیث نقل کر نے میں ابوهریره کی افراط کا مشاهده کیا تھا اس لئے انهوں نے تاکید کی تھی که مذ کوره حدیث کے بارے میں اس کو یعنی ابو هریره کو همیشه متوجه کرتے رهیں [14]

ابو هریره اور تدلیس ( فریب کاری )

تد لیس (فریب کاری) کے معنی یه هیں که کسی ایسے شخص سے کوئی چیز نقل کر نا ، جس کو نه دیکها هو اور اس سے نه سنا هو یا اپنے کسی هم عصر سے کوئی مطلب نقل کرنا  که اس نے وه مطلب نه کها هو اور نقل کر نے میں ایسا ظاهر کرے که اس سے وه مطلب سنا هے اور اس نے یه بات کهی هے [15]– واضح هے که تدلیس ( فریب کاری ) کی تمام قسمیں قابل مذمت اور حرام هیں اور اسے جھوٹ کا مترادف کها گیا هے[16]

حدیث کے ماهرین نے کها هے که اگر ثابت هو جائے که کسی نے ایک ایسی روایت تدلیس ( فریب کاری ) کے ذریعه نقل کی هے، تو اس شخص سے کوئی روایت قبول نهیں کر نی چاهئے اگر چه هم جانتے هوں که اس نے صرف ایک بار تدلیس ( فریب کاری ) سے کام لیا هے [17]– دینوری اور ابن کثیر نے ابن سعید کے بیٹے سے نقل کیا هے که وه کهتے تھے: ” خداوند متعال سے ڈریئے اور حدیث نقل نه کر نا ، خدا کی قسم میں ابو هریره کے پاس بیٹها تھا که اس نے رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم سے ایک روایت نقل کی اور ایک روایت کعبه احبار سے ، اس کے بعد جو لوگ همارے ساتھـ تھے ان میں سے بعض کو کها که میں رسول خدا صلی الله علیه ٶآله وسلم کی حدیث کو کعب سے نسبت دیتا هوں اور کعب کی حدیث کو رسول خدا (ص) سے نسبت دیتا هوں [18]–” علمائے حدیث نے متفقه طورپر کها هے که : ” ابوهریره ، عبادله ، معاویه اور انس نے کعب الاحبار یهودی سے روایتیں نقل کی هیں ، کعب الاحبار وه شخص هے جس نے مسلمانوں کو دهوکه دینے کے لئے بظاهر اسلام لایا تھا لیکن باطن میں یهودی تھا ، مذکوره افراد میں سے ابوهریره نے دوسروں کی به نسبت کعب الاحبار سے زیاده روایتیں نقل کی هیں اور اس پر اعتماد کیا هے [19]– حقیقت میں کعب الاحبار کی چالبازی ابو هریره پر مسلط هو چکی تھی اور وه دین اسلام میں خرافات اور توهمات داخل کرنا چاهتا تھا-کعب کے بارے میں بیان کئے گئے اقوال سے واضح هو تا هے که کعب کا اپنا ایک خاص طریقه کار تھا، ذهبی نے ” طبقات الحفاظ ” میں ابو هریره کے بارے میں لکها هے: ” کعب ابوهریره کے بارے میں کهتا تھا که میں نے کسی کو نهیں دیکها هے- جو تورات پڑهے بغیر اس کے بارے میں ابوهریره سے عالم تر هو[20]-” ذرا دیکهئے که اس جادو گر نے کیسے ابو هریره کو اپنے شیشے میں اتارا هے ، ابو هریره کیسے سمجھـ چکا تھا که که تورات میں کیا هے جبکه وه تورات کو نهیں پهچانتا تھا اور اگر پهچانتا بھی هو اسے پڑھـ نهیں سکتا تھا چونکه تورات عبرانی زبان میں تھی اور ابو هریره ، عربی لغت بهی نهیں جانتا تھا ، کیو نکه وه ان پڑھـ تھا[21]

بخاری نے ابو هریره سے نقل کیا هے که اهل کتاب تورات کو عبرانی زبان میں پڑھتے هیں اور اسے اهل اسلام کے لئے عربی میں تفسیر کرتے هیں اور اگر میں عبرانی زبان جانتا تو میں بهی اس کے مفسرین میں شامل هوتا[22]

دینوری نے ابو هریره کے بارے میں لکها هے : ” چونکه ابو هریره نے کچھـ ایسی روایتیں نقل کی هیں که اس کے هم عصرساتهیوں اور اصحاب کبار میں سے کسی نے ان کو نقل نهیں کیا هے بلکه اس پر الزام لگاکر اس کی روایتوں سے انکار کیا هے اور کها هے که تم نے کیسے تنهائی میں پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم سے ان روایتوں کو سنا هے جبکه تم کبهی اکیلے آنحضرت صلی الله علیه وآله وسلم کی خدمت میں نهیں هوتے تھے[23]-“

دینوری کهتے هیں : “عائشه سختی سے اس (ابو هریره ) کا انکار کرتی تھیں[24] اور ابو هریره کو جهوٹ کا الزام لگانے والوں میں عمر ، عثمان اور علی (ع) وغیره تھے-“

ابو هریره نے رسول اکرم (ص) سے نقل کیا تها که ” عورت، حیوان اور گهر کے بارے میں طیره (بد شگونی ) صحیح هے- ” جب اس حدیث کو عائشه کے پاس نقل کیاگیا تو انهوں نے کها: ” قسم اس خدا کی جس نے قرآن مجید کو ابو القاسم (ص) پر نازل کیا هے ، جو کوئی اس حدیث کو پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم سے نسبت دیدے ، اس نے جهوٹ بولا هے ، بلکه پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نے فر مایا هے: ” اهل جاهلیت کهتے تھے ، طیره (بد شگو نی ) حیوان ، عورت اور گهر میں هے –”

حضرت علی علیه السلام فر ماتے تهے : ” ابوهریره سب سے جهوٹا انسان هے –” اور ایک دوسری جگه پر فر مایا : ” رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم پر جهوٹ کی نسبت دینے والوں میں سب سے جهوٹا شخص ابوهریره تها- ” کهتے هیں که ایک دن ابوهریره نے کها : ” حدثنی خلیلی، میرے دوست نے میرے لئے حدیث نقل کی – ” حضرت علی علیه السلام نے فوراً اس کے جواب میں فر مایا : ” متی کان النبی خلیلک ، رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم کب تیرے دوست تهے”[25] ؟ !

ابو جعفر اسکافی نقل کرتے هیں : ” معاویه نےصحابیوں اور تابعین کے ایک گروه کو اکسایا تاکه علی علیه السلام کے خلاف قبیح اور منفی احادیث گهڑلیں ، صحابیوں میں سے ابو هریره ، عمر بن عاص ، مغیرۃ بن شعبه اور تابعین میں سے عروۃ بن زبیر تھے جنهوں نے یه کام اپنے ذمه لیا [26]–”

اس سلسله میں ابو هریره کے بارے میں دو الگ کتا بیں تالیف کی گئی هیں :

١- ” ابو هریره “، تالیف سید شرف الدین عاملی – مذکوره سوال کے سلسله میں اس کتاب کے صفحه نمبر ١٣٦، ١٦٠ اور ١٨٦کی طرف رجوع کیا جاسکتا هے-

٢- ” شیخ المضیره ابو هریره ” تالیف ، محمود ابوریه مصری-


مزید  صدوق کى "توحید" کےصفحه 117 میں ایک روایت نقل کى گئى هے که ابوبصیر نے امام صادق (ع) سے پوچھا: "اخبرنى عن الله عزوجل، ھل یراه المومنین یوم القیامۃ؟" اور حضرت (ع) نے مثبت جواب دینے اور مطلب کى وضاحت کرنے کے بعد فرمایا: "الست تراه فى و قتک ھذا؟ کیا تم اس وقت خدا کو نهیں دیکھ رهے هو؟ " اس حدیث کے آخرى حصه سے مراد کیا هے؟ یعنى حضرت (ع) نےابوبصیر میں کوئى تصرف کیا هے که اس کے دل کى آنکھیں کھل گئیں اور خدا کو "بحقائق ایمان" دیکھا؟ یا یه که کوئى تصرف نهیں تھا؟ اگر کوئى تصرف درکار نه تھا اور ابوبصیر کے لئے پهلے سے یه دیدار حاصل تھا، تو اس نےکیوں خدا کے دیدار کے بارے می سوال کیا ؟

[1] – الشیخ محمود ابو ریه ، شیخ المضیره ابو هریره ، ص١٠٣; الشیخ محمود ابوریه ، اضواء علی السنۃ المحمدیۃ ، ص١٩٥; سید شرف الدین موسوی عاملی ،ابوهریره ،ص١٣٦-

[2] – ایضاً-

[3] – فتح الباری ،ج٧،ص٦٢-

[4] – ثعالبی ، ثمار القلوب فی المضاف والمنسوب ،ص ٨٧- ٧٦-

[5] – محمود ابوریه ، اضواء علی السنۃ المحمدیۃ ،ص٢٠٠-

[6] – الشیخ محمود ابو ریه ، شیخ المضیره ، ابو هریره ، ص١٢٠-

[7] – ابن حجر ، فتح الباری ، ج٢،ص١٦٧اس نے کها هے که ابوهریره نه حدیث لکهتاتها اور نه حافظ قرآن تھا)

[8] – صحیح بخاری ، ج٢، کتاب بدی الخلق ص ١٧١; مسلم بن حجاج نیشا بوری ، صحیح مسلم ، ج١،ص٣٤; ابن ابی الحدید معتزلی ، شرح نهج البلاغه ، ص٣٦٠; ذهبی ، سیر اعلام النبلاء ، ج٢، ص ٤٣٣و ٤٣٤; متقی هندی ، کنز العمال ، ج٥، ص٢٣٩ ;ح ٤٨٥٧;امام ابو جعفر اسکافی ، به نقل از شرح نهج الحمیدی ، ج١،ص٣٦٠-

[9] – ایضاً-

[10] – محمود ابو ریه ،اضواء علی السنۃ المحمدیۃ ،ص٢٠١-

[11] – ایضاً-

[12] – شاطبی ،الموا فقاتف ج٢،،ص٢٣-

[13] – محمود ابو ریه ،اضواء السنۃ المحمدیۃ ،ص٢٠٢-

[14] – سید شرف الدین موسوی عا ملی ،ابو هریره ،ص١٤٠-

[15] – شیخ احمد شاکر،شرح الفیۃ السیوطی ،ص٣٥-

[16] – ایضاً-

[17] – محمود ابو ریه اضواء علی السنۃ المحمدیۃ ،ص٢٠٢ و٢٠٣-

[18] – ابن کثیر ، البدایۃ والنهایۃ ،ج٨،ص١٠٩; ابن قتیبه دینوری ،تاویل مختلف الحدیث ،ص٥٠و ٤٨-

[19] – محمود ابو ریه اضواء علی السنۃ المحمدیۃ ،ص٢٠٧-

[20] – ذهبی طبقات الحفاظ ، به نقل از محمود ابوریه، اضواء علی السنۃ المحمدیۃ ،ص٢٠٧-

[21] – محمود ابو ریه اضواء علی السنۃ المحمدیۃ ،ص٢٠٧-

[22] – ایضاً-

[23] – دینوری تاویل مختلف الحدیث ،ص٥٠-

[24] – ایضاً ،ص٤٨-

[25] – اضواء علی السنۃ المحمدیۃ ،ص٢٠٤-

[26] – محمد عبده ،شرح نهج البلاغه ،ج١،ص٣٥٨-

120x240 Banner - 2

مزید  خداوند متعال نے قرآن مجید میں کئى جگهوں پر صحابیوں کى ستائش کى هے اور ارشاد فرماتا هے: "وَرَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ فَسَأَکْتُبُهَا لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَالَّذِینَ هُمْ بِآیاتِنَا یُؤْمِنُونَ * الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذِی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَالْأِنْجِیلِ یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَائِثَ وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلالَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ". (الأعراف: 156ـ 157). "اور میرى رحمت هر شے پر وسیع هے جسے میں عنقریب ان لوگوں کے لئے لکھ دوں گا جو خوف خدا رکھنے والے ، زکواۃ ادا کرنے والے اور همارى نشانیوں پر ایمان لانے والے هیں­ جو لوگ که رسول نبى امى کا اتباع کرتے هیں جس کا ذکر اپنے پاس توریت اور انجیل میں لکھا هوا پاتے هیں که وه نیکیوں کا حکم دیتا هے، اور برائیوں سے روکتا هے اور پاکیزه چیزوں کو حلال قرار دیتا هے اور خبیث چیزوں کو حرام قرار دیتا هے اور ان پر سے احکام کے سنگین بوجھ اور قیدو بند کو اٹھا دیتا هے پس جو لوگ اس پر ایمان لائے اس کا احترام کیا اس کى امداد کى اور اس نور کا اتباع کیا جو اس کے ساتھ نازل هوا هے وهى درحقیقت فلاح یافته اور کامیاب هیں­"اور ارشاد فرماتا هے: "الَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِیمٌ * الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَاناً وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ". (آل عمران: 172­173)"یه صاحبان ایمان هیں جنھوں نے زخمى هونے کے بعد بھى خدا اور رسول کى دعوت پر لبیک کهى­ ان کے نیک کردار اور متقى افراد کے لئے نهایت درجه اجر عظیم هے­ یه وه ایمان والے هیں که جب ان سے بعض لوگوں نے کها که لوگوں نے تمھارے لئے عظیم لشکر جمع کرلیا هے لهذا ان سے ڈرو تو ان کے ایمان میں اور اضافه هوگیا اور انھوں نے کها که همارے لئے خدا کافى هے اور وهى همارا ذمه دار هے"مزید ارشاد فرماتا هے: "وَإِنْ یُرِیدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ * وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً مَا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ". (الأنفال: 62ـ 63)."اور اگر یه آپ کو دھوکا دینا چاهیں گےتو خدا آپ کے لئے کافى هے­ اس نے آپ کى تائید ، اپنى نصرت اور صاحبان ایمان کے ذریعه کى هے­ اور ان کے دلوں میں محبت پیدا کردى هے که اگر آپ سارى دنیا خرچ کردیتے تو بھى ان کے دلوں میں باهمى الفت نهیں پیدا کرسکتے تھے لیکن خدا نے یه الفت و محبت پیدا کر دى هے که وه هر شے پر غالب اور صاحب حکمت هے"اور ارشاد الهى هے: "یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ"(الأنفال: 64)." اے پیغمبر آپ کے لئے خدا اور وه مومنین کافى هیں جو آپ کا اتباع کرنے والے هیں"خدا وند متعال ارشاد فرماتا هے: "کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ". (آل عمران: 110)."تم بهترین امت هو جسے لوگوں کے لئے منظر عام پر لایا گیا هے تم، لوگوں کو نیکیوں کا حکم دیتے هو اور برائیوں سے روکتے هو اور الله پر ایمان رکھتے هو"اور ارشاد فرماتا هے: "مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَاناً سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْأِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْراً عَظِیماً". (الفتح: 29)."محمد الله کے رسول هیں اور جو لوگ ان کےساتھ هیں وه کفار کے لئے سخت ترین اور آپس میں انتهائى رحمدل هیں تم انھیں دیکھو گے که بارگاه احدیت میں سرخم کئے هوئے سجده ریز هیں اور اپنے پروردگار سے فضل و کرم اور اس کى خوشنودى کے طلب گار هیں کثرت سجود کى بنا پر ان کے چهروں پر سجده کے نشانات پائے جاتے هیں، یهى ان کى مثال توریت میں هے اور یهى ان کى صفت انجیل میں هے، جیسے کوئى کھیتى هو جوپهلے سوئى نکالے پھر اسے مضبوط بنائے پھر وه موٹى هوجائے اور پھر اپنے پیروں پر کھڑى هوجائے که کاشتکاروں کو خوش کرنے لگے تاکه ان کے ذریعه کفار کو جلایا جائے اور الله نے صاحبان ایمان و عمل صالح سے مغفرت اور عظیم اجر کا وعده کیا هے"اس کے علاوه بھى بهت سى آیات هیں، جن میں خداوند متعال صحابیوں کى ستائش کرتا هے­ شیعه کهتے هیں که پیغمبر اسلام (ص) کى زندگى میں آپ (ص) کے صحابى مومن تھے، لیکن آپ (ص) کى وفات کے بعد مرتد هوئے هیں حیرت کى بات هے! که کیسے ممکن هے که پیغمبر (ص) کى وفات کے بعد سب صحابى مرتد هوئے هیں؟! اور وه کیوں دین سے منه موڑ کر مرتد هوجائیں؟! کیا آپ شیعه یه نهیں کهتے هیں که وه ابوبکر کو خلیفه بنانے کى وجه سے مرتد هوئے هیں؟! پس هم آپ سے کهتے هیں که: صحابیوں نے کیوں اتفاق سے ابوبکر کى بیعت کى هے؟ کیا وه ابوبکر سے ڈرتے تھے؟ اور کیا ابوبکر کے پاس قدرت تھى اور انھوں نے ان سے زبردستى بیعت لى هے؟ ابوبکر، قریش کے قبیله تیم سے تعلق رکھتے تھے که اس قبیله کے افراد قریش کے دوسرے قبیلوں کے افراد کى به نسبت کم تر تھے اور قریش کے قبائل میں سے بنى هاشم اور بنى عبدالدار اور بنى مخزوم کے افراد زیاده تر اور اهم تر تھے­پس جب ابوبکر صحابیوں سے زبردستى بیعت حاصل کرنے کى قدرت نهیں رکھتے تھے، تو صحابى کیوں ان کے لئے جهاد کرتے تھے اور کیا یه ان کے ایمان اور اسلام کى مدد کرنے میں پیش قدم هونے کى دلیل نهیں هے؟!

300x250 Banner

تبصرے
Loading...